science

علمی و آموزشی

science

علمی و آموزشی

تاثیرات مخرب الزویر بر دنیای علم


بزرگ‌ترین دلیلی که دانشمندان برای مخالفت با انتشارات الزویر و سایر ناشران دانشگاهی دارند این است که آن‌ها را یک بنگاه اقتصادی می‌دانند. جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۵ میزان سود خالص ناشران دانشگاهی ۱٫۱ میلیارد دلار بوده است که حتی از سود خالص شرکت اپل نیز فراتر رفته است. یک آمار بسیار قابل تامل که اخیراً منتشر شده است نشان می‌دهد سه انتشارات الزویر، اشپرینگر و وایلی در مجموع ۴۲ درصد مجلات علمی با کیفیت جهان را منتشر می‌کنند.

نتیجه این انحصار این است که بسیاری از پژوهشگران و دانشمندان دنیا از دسترسی به جدیدترین یافته‌های علمی محروم مانده‌اند چرا که هزینه دسترسی به این مجلات برای آن‌ها قابل پرداخت نیست. بسیاری از پژوهشگران در کشورهای در حال توسعه توانایی خرید مقالات این ناشران را ندارند. بنابراین این ناشران توانسته‌اند تولیدات علمی که به آن‌ها متعلق نیست را به صورت انحصاری و با هزینه بالا به دیگران بفروشند.

نکته جالب اینجاست که این ناشران هیچ هزینه‌ای بابت تولید این آثار علمی پرداخت نمی‌کنند. برخی پژوهش‌ها چندین میلیون دلار هزینه دارند و سایر پژوهش‌ها نیز ممکن است ده‌ها دلار هزینه داشته باشند که عموماً توسط دولت‌ها و موسسات دانشگاهی پرداخت می‌شوند. نتایج این پژوهش‌ها در نهایت توسط این ناشران و بدون پرداخت هیچ‌گونه دستمزدی چاپ می‌شود و سپس همین پژوهشگران برای دسترسی به مقالات تولیدی همکاران خود باید هزینه پرداخت نمایند!


سایت چاپ مقاله نارون ژورنال را برای  ادامه این لینک مشاهده کنید.

پرسشنامه مدیریت

تمامی پرسشنامه‌هایی که بر روی سایت ایران تحقیق بارگذاری می‌شوند دارای ساختار استاندارد و مشابهی هستند. در هر پرسشنامه در بخش اول سوالات و پاسخنامه آن قرار داده می‌شود. در بخش دوم پرسشنامه مدیریت ابتدا توضیحی مختصر درباره تاریخچه ساخت و افرادی که پرسشنامه را تهیه کرده‌اند آورده می‌شود و پس از آن متغیر مورد نظر در یک یا چند پاراگراف توضیح داده می‌شود. بخش سوم شامل روایی و پایایی پرسشنامه است. در این بخش هم روایی و پایایی داخلی و هم خارجی با رفرنس‌های معتبر آورده می‌شوند. بخش چهارم شامل نمره‌گذاری پرسشنامه و محاسبه زیرمقیاس‌ها است و در نهایت نیز رفرنس‌های مربوط به پرسشنامه که در بخش تاریخچه و روایی و پایایی ذکر شده‌اند آورده می‌شود.

سایت خرید پرسشنامه مدیریت ایران تحقیق را مشاهده کنید.

تبدیل پایان نامه به کتاب

تبدیل  پایان نامه به کتاب یکی از کارهای بسیار حرفه‌ای، علمی و تخصصی است.  بسیاری از پایان‌نامه‌هایی که توسط دانشجویان در سطوح کارشناسی ارشد و  دکترا نگارش شده است به دلیل دسترسی بسیار سخت جامعه علمی به آنها متاسفانه  کاربردی پیدا نمی‌کنند و اغلب در کتابخانه‌های دانشگاه‌ها بدون استفاده  باقی ‍‌می‌مانند. اگر به فرآیند نگارش یک پایان‌نامه نگاه کنید دانشجویان  معمولاً چندین ماه درگیر نگارش آن هستند و حداقل دو یا چهار هیئت علمی  دانشگاه درگیر تدوین آن می‌باشند. درحقیقت، پایا‌ن‌نامه‌ها عصاره تجربه  دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ درباره موضوعات خاص علمی هستند که متاسفانه در  کشور ما تاکنون استراتژی برای به کارگیری و استفاده از آنها وجود نداشته  است. به نظر می‌رسد با تبدیل پایان نامه به یک کتاب و انتشار آن به صورت  انبوه این امکان به وجود می‌آید که پایان‌نامه‌های دانشجویی دردسترس عموم  قرار گیرند تا بتوان با حداکثر توان از نتایج و محتوای آنها استفاده نمود.

ادامه مطلب تبدیل پایان نامه به کتاب را مشاهده کنید

چرا باید از نرم افزارهای رفرنس نویسی استفاده کنیم؟


     ۱۳۹۸/۰۸/۱۲|وبلاگ|بدون دیدگاه

امروزه  تهیه پروژه‌ها، تحقیقات، پژوهش‌های علمی، و مقالات جزء لاینفک آموزش‌های  آکادمیک شده که تمام اعضاء هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با آن  سروکار دارند. مدیریت اطلاعات مربوط به این پژوهش‌ها و از جمله رفرنس‌های  به کار رفته در آن‌ها کاری پر دغدغه است که گاهاً ذهن پژوهشگران را به خود  مشغول می‌کند.

نرم  افزارهای مختلفی جهت تسهیل امر مدیریت متون و مدیریت منابع و مآخذ وجود  دارد که به محقق کمک می‌کند تا با ایجاد یک بانک اطلاعاتی از مقالات، به  راحتی تحقیق خود را انجام دهد، سازماندهی نماید و  بر اساس استانداردها  فهرست منابع و مآخذ آن را تهیه کند. مشهورترین نرم افزار رفرنس نویسی در  ایران اند نوت EndNote  است. در ادامه با قابلیت‌های این نرم افزارها بیشتر آشنا خواهید شد، پس با نارون ژورنال همراه باشید.

چاپ مقاله نارون ژورنال را مشاهده کنید.

انجام تجزیه و تحلیل آماری پایان نامه

هر پایان  نامه‌ای چه در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترا نوشته شده باشد  نیازمند انجام تحلیل‌هایی است. این تحلیل‌ها برحسب رشته تحصیلی ماهیتاً  تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. برای مثال در رشته‌های فنی مهندسی انجام تحلیل  پایان نامه عمدتاً با نرم افزارهای خاص و با شکلی خاص انجام می‌گیرد. در  انجام تحلیل آماری رشته های علوم انسانی نیز به شکل خاصی عمل می‌شود و نرم  افزارهای خاص خود را دارند. مرکز تحقیقاتی اوج دانش با در خدمت داشتن  کارشناسان متبهر و متخصص در نرم‌افزارهای مختلف تحلیلی این آمادگی را دارد  تا در رشته‌های مختلف به ارایه تحلیل‌های آماری بپردازد.

سایت تحلیل آماری مقاله اوج دانش را مشاهده کنید.