science

علمی و آموزشی

science

علمی و آموزشی

افزایش قابل توجه سهم ایران از تولید علم برتر دنیا در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷

یکی از انتقاداتی که در حوزه تولید علم ایران در سال‌های اخیر مطرح بوده است توجه بیش از حد به کمیت در مقابل کیفیت می‌باشد. در سال‌های اخیر و به خصوص دهه گذشته، ایران با شتاب بسیار بالایی جایگاه علمی خود را در جهان بهبود بخشید. اما عمده مقالات و علم تولید شده در ایران کیفیت پایینی داشتند و تنها تعداد مقالات و اسناد علمی در حال افزایش بود. با این حال با برنامه‌ریزی‌های مناسب در طول سه الی چهار سال اخیر، سهم ایران از تولید علم برتر دنیا به سرعت افزایش یافته است به طوری که رشد کیفی تولید علم در ایران از رشد کمی پیشی گرفته است.


فروشگاه پرسشنامه ، پروتکل و پاورپوینت ایران تحقیق را مشاهده کنید

پکیج کامل آموزش نرم افزار پی ال اس SmartPls

موسسه ایران تحقیق برای اولین بار در ایران انتشار بسته‌های آموزشی برای نرم افزارهای پرکاربرد را آغاز کرد. با توجه به استقبال بسیار خوبی که از بسته‌های آموزش نرم افزار ایموس، بسته آموزش اس پی اس اس، و بسته آموزش نرم افزار لیزرل شد، این موسسه تهیه بسته آموزشی نرم افزار پی ال اس SmartPls را آغاز کرد. دلیل اصلی تهیه چنین بسته‌های آموزشی این است که یا در این حوزه‌ها منبعی در دسترس نیست و یا اینکه منابع موجود دارای کیفیت مناسبی نیستند. بسیاری از کتاب‌های موجود در این حوزه تنها بر ویژگی نظری تکیه دارند و در زمینه کاربرد نرم افزارها دارای ضعف‌های اساسی هستند. پکیج کامل آموزش نرم افزار پی ال اس SmartPls کاملاً براساس همین نیاز تهیه شده و طوری طراحی شده است که پژوهشگران با کمترین اطلاعات بتوانند مدل‌های مورد نظر خود را ترسیم نمایند.


فروشگاه پرسشنامه ، پروتکل و پاورپوینت ایران تحقیق را مشاهده کنید



ده مقاله برتر مهندسی عمران از سال ۲۰۰۶ تاکنون

پایگاه گوگل اسکولار پراستنادترین مقالات ارایه شده در رشته مهندسی عمران را معرفی نموده است. به نقل از این پایگاه، ده مقاله زیر در رشته مهندسی عمران از سال ۲۰۰۶ تاکنون در بین سایر مقالات این حوزه، از سوی پژوهشگران دیگر بیشترین استناد را به خود اختصاص داده‌اند. تمامی مقالات ذکر شده در لیست زیر در سال ۲۰۰۶ منتشر شده‌اند و تاکنون (۲۰۱۷) بیشترین استناد را بین سایر مقالات از آن خود کرده‌اند.


 سایت چاپ مقاله و ترجمه مقاله اوج دانش را مشاهده کنید




پیر ریویو یا peer review چیست؟

پیر ریویو “peer review” معمولاً به عنوان بخشی از فرآیند غربالگری مقالات استفاده می‌شود. معمولاً بسیاری از دانشجویان و محققان تازه‌کار فرآیند چاپ و نشر مقالات را بدون اینکه معنی و مفهوم peer review را بدانند شروع می‌کنند. پیر ریویو به ارزیابی و سنجش مقاله توسط کارشناسان و متخصصان مربوط به یک حوزه خاص علمی اشاره دارد. peer review به عنوان یک سیستم نظارتی و داوری علمی است که به ادیتورهای مجله کمک می‌کند تا ارزش و اعتبار مقالات ارسالی به آنها را دریابند.


 سایت چاپ مقاله و ترجمه مقاله اوج دانش را مشاهده کنید


وب سایت

جدیدترین همایش‌ها