science

علمی و آموزشی

science

علمی و آموزشی

انواع روش‌های مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه با ویزای توریستی

همان‌طور که گفته شد، اگر ایران را ترک می‌کنید می‌توانید به مدت سه ماه به عنوان توریست بدون ویزا در ترکیه بمانید. اما اگر می‌خواهید روزهای بیشتری در ترکیه بمانید می‌توانید برای ویزای ۶ ماهه که حدود ۱۵ روز طول می کشد اقدام کنید.

مهاجرت به ترکیه با خرید یک ملک

شما می‌توانید با خرید ملک به راحتی اقامت ترکیه را تهیه کنید. طبق قانون شماره ۶۴۵۸ که در روزنامه رسمی ترکیه منتشر شده است‌، می‌توانید با خرید ملک در ترکیه اقامت یک ساله در ترکیه را دریافت کنید. باید بدانید که با این اقامت می‌توانید یک حساب بانکی باز کرده و فرزندان‌تان را به مدرسه بفرستید.

در مورد خرید خانه دو راه برای اخذ اقامت وجود دارد. اگر خانه‌ای که خریداری می‌کنید دارای قیمتی بالاتر از ۲۵۰ هزار دلار باشد می‌توانید شهروندی ترکیه را به آسانی به دست آوردید. از سوی دیگر اگر خانه خریداری شده دارای قیمتی کمتر از ۲۵۰ هزار دلار داشته باشد می‌توانید بدون محدودیت در ترکیه اقامت بگیرید. اگر بعد از ۵ تا ۸ سال هنوز مالک این ملک هستید می‌توانید اقامت دائم بگیرید. در این روش نیازی به ثبت شرکت و پرداخت هزینه تأسیس نیست بلکه می‌توانید اقامت دائم خود را بدست آورید، بنابراین اگر می‌خواهید برای زندگی به این کشور مهاجرت کنید باید این روش را در نظر بگیرید.

مهاجرت به ترکیه با ویزای تحصیلی

از آنجا که ترکیه دانشگاه‌های خوب و معتبری دارد، برای ادامه تحصیلات، گزینه مناسبی است. شما می‌توانید با اخذ یکی از مدارک GRE ،TOMER ،ALES ،TOEFL،  IELTS برای این ویزا اقدام کنید. اقامت یک ساله پس از پذیرش در دانشگاه به شما اعطا می‌شود و می‌توانید تا پایان تحصیل هر سال آن را تمدید کنید. البته در برخی مواقع ویزایی به اندازه سال‌های تحصیل که دانشگاه برای شما تعیین کرده است به شما تعلق می‌گیرد.

مهاجرت به ترکیه با ویزای کار

برای دریافت این ویزا باید دو ماه قبل از سفر خود از سفارت ترکیه برای ویزا اقدام کنید. سپس، کارفرمای شما که باید یک شرکت ثبت شده باشد طبق تخصص شما تقاضای استخدام خود را در وزارت کار ثبت ترکیه می‌کند. اگر همه موارد تایید شوند  می‌توانید ویزای کار یک ساله ترکیه دریافت را کنید. باید در نظر داشته باشید که ترکیه مانند سایر کشورها اشتغال برای بومیان خود را در اولویت قرار می‌دهد، بنابراین کارفرمای شما باید ثابت کند که هیچ کس دیگری در این کشور تخصص شما را ندارد. این کار دشوار است، اما افراد زیادی از ایران بوده‌اند که تاکنون موفق به دریافت این ویزا شده‌اند. با پنج سال کار رسمی در این کشور می توانید اقامت دائم بگیرید.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اگر به دنبال اقامت دائم هستید، ثبت یک شرکت راهی مقرون به صرفه برای انتخاب است. ترکیه یکی از بهترین کشورهای آسیا و خاورمیانه برای سرمایه گذاری است و باید بدانید که این کشور شرایط ویژه‌ای برای سرمایه گذاران خارجی دارد. ما با شما خواهیم بود تا برای مشاوره رایگان در مورد ویزا سرمایه گذاری ترکیه با ما تماس بگیرید.

مهاجرت به ترکیه از طریق ویزای ازدواج

با ازدواج با یک شهروند ترکیه می‌توانید در ترکیه اقامت داشته باشید اما باید دو نکته را در نظر بگیرید:

  • ازدواج شما باید رسمی باشد.
  • روند دریافت اقامت دائم شما سه تا پنج سال طول می‌کشد. در این زمان، پلیس ترکیه بررسی می‌کند که ازدواج شما جعلی نیست.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.