هوش هیجانی (EQ) که در کنار هوش بهر (IQ) و هوش معنوی (SQ) امروزه مورد توجه روانشناسان است آمیزهای است از شایستگیها، مهارتها، و تسهیل کنندههایی که رفتار هوشمندانه را تحت تأثیر قرار میدهند. افراد دارای هوش هیجانی بالا در درک خود و دیگران کارآمد بوده، با دیگران ارتباط مناسب برقرار نموده و قادر به سازگاری و مقابله مناسب با محیط بلاواسطه خود هستند. از میان ابزارهای مختلفی که برای سنجش هوش هیجانی ساخته شده است پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن (EQ-i) به خصوص در ایران محبوبیت زیادی دارد.
نسخه نهایی پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن (EQ-i) که معادل انگلیسی آن Emotional Quotient Inventory است در سال ۲۰۰۲ ارائه شد. این پرسشنامه دارای ۱۳۳ سوال است که در ایران نسخه ۹۰ مادهای از آن تهیه شده و ضریب همسانی درونی آن مناسب گزارش شده است. این پرسشنامه دارای ۱۵ زیرمقیاس است که در ۵ حیطه کلی قرار میگیرند. این پنج حیطه و زیرمقیاسهای آن عبارتند از:
مولفه درون فردی: خودآگاهی هیجانی، ابراز وجود، عزت نفس، خودشکوفایی، استقلال.
مولفه بین فردی: همدلی، مسئولیت پذیری اجتماعی، روابط بین فردی.
مولفه سازگاری: حل مسئله، واقع گرایی، انعطاف پذیری.
مولفه مدیریت استرس: تحمل فشار روانی، کنترل تکانش.
مولفه خلق عمومی: خوش بینی، شادمانی.
سایت خرید پرسشنامه و پروتکل روانشناشی ایران تحقیق را مشاهده کنید
بسیاری از نویسندگان اطلاع از این دارند که جلد خوب برای کتاب یک عنصر بسیار اساسی و تاثیرگذار است. جلد کتاب توجه خوانندگان را میرباید و به آنها ـ چه به شکلی مناسب و چه به شکل نامناسب ـ میگوید در داخل کتاب چه چیزهایی انتظار آنها را میکشد. باید بگوییم که طراحی جلد خوب برای کتاب کافی نیست و صفحات داخلی کتاب نیز همانند جلد میبایست ظاهری زیبا و خوب را دربر داشته باشند. شکل و تنظیم صفحات درونی کتاب صفحه آرایی کتاب نامیده میشود. شاید برای شما پیش آمده باشد که خواندن برخی کتابها برایتان (علی رغم سختی و راحتی محتوا) آسان بوده و برخی کتابها بسیار سخت. به شکلی که وقتی برخی کتابها را میخوانید سریع خسته میشوید ولی از خواندن یکسری کتابهای دیگر خسته نمیشوید. با فرض اینکه محتوای هر دو کتاب به لحاظ کیفی هم سطح باشند یکی از عواملی که تفاوت ایجاد میکند میتواند تفاوتها در صفحهآرایی کتاب باشد. در این مطلب به ارایه مطلبی با عنوان صفحه آرایی کتاب و چند نکته کلیدی برای آن میپردازیم. با چاپ کتاب نارون همراه باشید.
موسسه نیتیو پیپر آماده ارائه خدمات مرتبط با پذیرش و چاپ مقاله در مجلات الزویر و اشپرینگر به دانشجویان، اساتید و پژوهشگران گرامی در رشتههای مختلف علمی و دانشگاهی میباشد. خدمات موسسه نیتیو پیپر در این زمینه شامل تمامی مراحل پذیرش تا چاپ میباشد. بنابراین امکان ارائه خدمات ترجمه نیتیو، ویراستاری علمی و نگارشی، فرمت بندی، نگارش کاور لتر، سابمیت کردن مقاله، انجام اصلاحات داوران و چاپ مقاله توسط همکاران ما میسر میباشد.
مجلاتی که توسط دو انتشارات بزرگ دنیای علم یعنی الزویر و اشپرینگر چاپ میشوند شامل هزاران مجله با بالاترین کیفیت در رشتههای مختلف میباشد. مجلات این دو ناشر علمی دارای ضرایب تاثیر بسیار بالا هستند و برخی از مجلات بسیار مطرح همانند نیچر و انرژی توسط این دو ناشر به چاپ میرسند. هر کدام از این دو ناشر بیش از ۲۵۰۰ مجله و در مجموع بیش از ۵۰۰۰ هزار مجله را به چاپ میرسانند. در ادامه با خدمات نیتیو پیپر در زمینه پذیرش و چاپ مقاله در مجلات الزویر و اشپرینگر بیشتر آشنا خواهید شد.
بازپس گیری مقاله یا withdraw paper به مکانیزمی اشاره میکند که در آن نویسنده مقاله که مقاله خود را به یک مجله ارسال نموده است تصمیم میگیرد که به صورت عامدانه جلوی داوری و چاپ مقاله خود را در آن مجله بگیرد؛ به این فرآیند بازپس گرفتن مقاله گفته میشود. شرایطی مختلفی وجود دارد که نویسنده مقاله تصمیم میگیرد مقاله را از مجلهای که برای آن سابمیت کرده است پس بگیرد. برای مثال، شاید اختلافاتی بین نویسندگان مقاله برای انتخاب مجله به وجود آمده باشد یا اینکه نویسندگان به این نتیجه رسیده باشند که مجلهای که انتخاب نمودهاند مجله با کیفیتی نیست و یا اینکه هر دلیل دیگری که اکنون آنها را به این تصمیم رسانده است که مقاله خود را بازپس گیرند. در این مطلب که با عنوان آیا می توان مقاله ارسال شده به مجله را بازپس گرفت؟ ارایه نمودهایم در درجه اول سعی میکنیم شرایط ضوابط بازپس گیری مقاله را تشریح کنیم و در درجه دوم نمونه نامهای که میتوانید برای بازپس گرفتن مقاله خود از ادیتور مجله آماده نموده و ارسال نمایید را ارایه کنیم. با چاپ مقاله اوج دانش همراه باشید.
پرسشنامه رضایت شغلی (JDI) که گاهاً پرسشنامه خشنودی شغلی نیز نامیده میشود در اصل یک شاخص توصیفی شغل (Job Descriptive Index) است اما برای سنجش رضایت شغلی نیز به کار میرود. این پرسشنامه در سال ۱۹۶۹ توسط اسمیت، کندال و هیولین ساخته شد و در بیش از ۱۰۰۰ موسسه و شرکت برجسته استفاده میشود. پرسشنامه رضایت شغلی (JDI) شش جنبه از کار و رضایت شغلی را میسنجد: ماهیت کار، سرپرستی، ترفیع و ارتقاء، حقوق، همکاران و شرایط محیط کار. در ایران نسخههای متعددی از این پرسشنامه وجود دارد که گاهاً سبب سردرگمی پژوهشگران شده است. همچنین قابل ذکر است که در فرم ایرانی این پرسشنامه که توسط دکتر شکرکن و همکارانش تهیه شده است تغییراتی در نمره گذاری آن ایجاد شده است.
سایت خرید پرسشنامه و پروتکل روانشناشی ایران تحقیق را مشاهده کنید